Jak se chránit před nachlazením?

Podzimní chlad, vlhčí zimní vzduch, proměnlivé jarní počasí, chladné letní povětří – jevům, které oslabují náš imunitní systém, jsme vystaveni celoročně. Narušují naši tepelnou rovnováhu a mohou virům usnadnit průnik do našeho těla. K dispozici je několik preventivních postupů.

 

Lékařské výzkumy zjistily, že chřipku a rýmu způsobují více než dvě stovky nejčastějších virů. Stále se však objevují nové druhy a známé druhy mutují. Na úspěšný boj s „útočníky“ se proto musíme důkladně připravit. Svou ochranu můžete posílit dodržováním několika pravidel: nosit oblečení vhodné pro dané počasí, vyváženě se stravovat, sportovat a pít dostatečné množství vody.

 

V proměnlivém počasí musíme svému tělu zajistit dostatečnou tepelnou ochranu. Velmi důležitý je výběr oděvu podle aktuální situace. Pokud venku fouká vítr, prší nebo mrzne, noste několik vrstev oděvu, abyste v případě, že vám bude horko, mohli jednu vrstvu odstranit a vyhnout se tak přehřátí.

 

Posilujte imunitní systém bez ohledu na roční období a v případě infekce použijte lék OLYNTH®.

Pro naši imunitu je velmi důležité správné stravování – zdravá strava bohatá na vitamíny, minerály a flavonoidy. Ovoce a zelenina (zejména oranžové a červené plody: mrkev, paprika, dýně, rajčata) zajišťují dostatečný přísun antioxidantů a karotenoidů a vitamínu A a zabraňují tak rozvoji různých onemocnění. Saláty z čerstvé zeleniny a zelné saláty poskytují velkou dávku vitamínu C a představují tak důležitou podporu imunitního systému. Ořechy, klíčky a rostlinný olej zase obsahují antioxidanty, které pomáhají v boji s infekcí. Strava musí být vyvážená a pravidelná. Takto můžete soustavně posilovat svůj imunitní systém.

 

Nejsilnějším protivníkem nachlazení je ovšem pohybová aktivita, která má mnoho výhod. Pohyb, čerstvý vzduch a cvičení posílí tělo a sníží jeho náchylnost k nemocem. Dobrá fyzická kondice je zárukou lepší nálady, vyšší hladiny endorfinů a zdravějšího těla.

 

Pokud jde o prevenci nachlazení, nesmíme zapomenout na odpočinek. Spánek je spojencem zdraví. Každý z nás by měl spát 7 až 9 hodin denně, aby tělo mohlo zregenerovat, posílit a nabrat síly.

 

Každého z nás potká nechlazení nejméně jednou ročně. Od nástupu prvních příznaků infekce se musíte postarat o jejich zmírnění a zabránit jejich prohlubování. Největší šanci máte v počáteční fázi infekce.

 

Infekce, která se projevuje rýmou, může být nastartována např. setkáním s nemocným v nevětraném prostoru, oslabením organizmu, kolísáním teploty nebo oděvem nevhodným pro dané počasí. Pokud již ucpaný nos a rýmu máte, je vhodné tyto příznaky zmírnit užíváním přípravků pro uvolnění nosu.

 

Otestujte se a zvolte vhodný lék

 

Vhodný je nosní sprej OLYNTH® 0,1% nebo OLYNTH® HA 0,1%, který obsahuje xylometazolin a zajišťuje rychlé uvolnění nosu.

 

Správná strava, cvičení a dostatečný odpočinek připraví naše tělo na boj s viry a posílí imunitní systém, který se vám odmění účinnější obranou před infekcemi.

 

Literatura:

  1. Tylżanowska-Kisiel Joanna, Przeziębienie i grypa, Helion, 2007.
  2. Górnicka Jadwiga, Nie daj się przeziębieniu! Receptury natury, AWM Morex, 2014.
  3. Dr n. med. Filip Mejza, Przeziebienie, Medycyna Praktyczna dla pacjentów, [online] http://grypa.mp.pl/przeziebienie/61668, przeziebienie.

Další články

Domácí metody léčby nachlazení Čtyři fáze nachlazení